Kvise-krise
















Bilder fra teaterstykket "To slottshistorier".
Prinsesse Gylden Lerke oppdager til sin forskrekkelse at hun har fått en kvise.

Prinsessen:

Jeg…jeg…jeg har fått en KVISE!!


(Prinsessen begynner å stortute.)


Hoffjålen:

Gisp! En kvise!


Hoffmarskalk:

En kvise.


Hoffdame 1:

Noe så forferdelig.


Hoffintendanten:

Helt forskrekkelig.


Hoffdame 2:

Noe slikt har aldri skjedd før!


Prinsessen:

(griner.) Hva har jeg gjort galt? Hva har jeg gjort galt? (Sinne.) Hvordan kan verden være så grusom mot meg?!!! (Ser seg i speilet.) Åhhh, som jeg avskyr mitt eget speilbilde!!


Hoffmarskalk:

Vi må tilkalle en doktor!


Hoffjålen:

Vi må tilkalle en plastisk kirurg!


Hoffdame 1:

For en katastrofe!


Hoffjåle:

For en skandale.


Hoffintendanten:

Dette må ikke komme ut i offentligheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar